Digitalni razvoj: Pogovor z Janom Ravbarjem o prihodnosti, procesih in izzivih.
Intervju
- Blog
- |
- Digitalni razvoj: Pogovor z Janom Ravbarjem o prihodnosti, procesih in izzivih.
Jan Ravbar, digitalni oblikovalec, ne sledi zgolj ustaljenim smernicam načrtovanja, ampak svoj pogled usmerja tudi v prihodnost. To je še posebej pomembno, saj se digitalni vmesniki stalno razvijajo. Z njim smo se pogovarjali o njegovem delovnem procesu, soočanju z izzivi in prilagajanju nenehno spreminjajočemu se digitalnemu okolju.
Študiral si industrijsko oblikovanje, sedaj pa se večinoma posvečaš digitalnemu designu. Kje vidiš vzporednice?
Čeprav se morda zdi presenetljivo, je načrtovanje produktov zelo podobno načrtovanju spletnih strani. Način razmišljanja ostaja enak: v obeh primerih je ključno razumevanje uporabnika: kdo je, kakšne so njegove potrebe in v kakšnem kontekstu bo izdelek uporabljal. Treba je upoštevati tehnične možnosti izdelave in hkrati zagotoviti privlačen vizualni izgled. Tako v industrijskem kot digitalnem oblikovanju sta raziskovanje trga in testiranje rešitev nepogrešljiva dela procesa.
Način razmišljanja ostaja enak: v obeh primerih je ključno razumevanje uporabnika: kdo je, kakšne so njegove potrebe in v kakšnem kontekstu bo izdelek uporabljal.
Kakšna pa je razlika med digital designom in brandingom?
Kot digitalni oblikovalec večino časa namenjam načrtovanju digitalnih platform, kot so spletne strani in spletne trgovine, medtem ko se sodelavci na področju brandinga osredotočajo na ustvarjanje novih ali izboljšanih vizualnih identitet blagovnih znamk. To pa ne pomeni, da se področji ne prekrivata. Ko razvijamo digitalno platformo, ki je del preoblikovanja blagovne znamke, se včasih vključim tudi v proces brandinga. To mi omogoča, da že v zgodnjih fazah sodelovanja pomagam odgovoriti na praktična vprašanja, kot na primer: Bo izbrana tipografija na spletni strani berljiva? So kontrasti ustrezni? Katere elemente potrebujemo?
Področje digitala se nenehno razvija. Kako to vpliva na tvoje delo?
Digitalni svet se neprestano razvija, kar močno vpliva na moje delo. Da bi ostal v koraku s časom, nenehno sledim najnovejšim tehnološkim trendom in jih vključujem v svoje rešitve. Poleg tega vedno iščem nove pristope, ki bi nam omogočili ohraniti vodilno mesto v industriji. Posebej me zanimajo tehnologije, kot sta obogatena (AR) in virtualna resničnost (VR). Ko razvijamo nove platforme, se trudim pogledati onkraj tradicionalnih spletnih strani in raziskovati širše možnosti.
Ko razvijamo nove platforme, se trudim pogledati onkraj tradicionalnih spletnih strani in raziskovati širše možnosti.
Kako običajno izgleda proces digitalnega designa?
Proces digitalnega oblikovanja se začne z definicijo identitete blagovne znamke in razumevanjem njenih uporabnikov, nato pa sledi faza načrtovanja uporabniške izkušnje (UX). Pred začetkom oblikovanja posameznih podstrani razmislimo o uporabnikovi poti in preverimo osnovna izhodišča, vključno z željami naročnika in potrebami uporabnika. Te informacije preoblikujemo v osnovno strukturo (wireframe) spletne strani. Na podlagi tega okvira in celotne vizualne identitete nato oblikujem uporabniški vmesnik (UI) za posamezne podstrani. Večina načrtovanja poteka v programu Figma, kjer ustvarjam različne variacije dizajnov. Posamezne segmente testiram skupaj z naročnikom, sodelavci ali potencialnimi uporabniki, da pridobim vpogled v njihove misli in definiram možne težave. Končni rezultati testiranja in komunikacije z naročnikom običajno vodijo do rešitev, ki jih podpiramo obojestransko.
Kateri so največji izzivi med procesom načrtovanja?
Eden od glavnih izzivov pri načrtovanju spletnih strani je usklajevanje potreb uporabnikov z željami naročnika. Uporabnik je tisti, ki bo platformo dejansko uporabljal, vendar njegove potrebe niso vedno enake temu, kar si naročnik želi. Pogosto je potrebno naročnike prepričati, da sprejmejo rešitve, ki so najboljše za uporabnike, kar je lahko zahtevno. Čeprav se zdi, da je oblikovanje stvar okusa, ima pravilno zasnovan design pomemben vpliv na funkcionalnost in uporabnost platforme.
Drugi ključni izziv je nagnjenost ljudi k dejstvu, da se držijo tistega, kar že poznajo. Ko predlagamo nekaj bolj inovativnega ali izven cone udobja naročnika, ga je lahko težje prepričati v izbiro te opcije. Pogosto so ti izzivi povezani tudi s financami, saj inovativne rešitve velikokrat zahtevajo večja vlaganja. Na primer, pri razvoju t.i. "izkustvenih" spletnih strani je potrebno veliko prepričevanja za investicijo v ključne elemente in pridobivanje zaupanja, da bo končni rezultat vreden vložka.
Ugoditi želiš željam naročnika, obenem pa zadovoljiti potrebe uporabnika. Včasih ne moreš storiti obojega. Kako se odločiš?
To je res dobro vprašanje. Verjamem, da je moja dolžnost, da zagovarjam interese uporabnika. Gledano v širšem kontekstu, tako naročnik kot mi si prizadevamo ustvariti pozitivno uporabniško izkušnjo. Včasih se naročnik lahko preveč osredotoči na svoje specifične cilje in izgubi vidik širše slike. V takih primerih je pomembno, da naročnika izzovemo, da razmisli bolj celostno. Lahko rečem, da je prava umetnost uskladiti potrebe uporabnika in cilje naročnika, hkrati pa ohraniti kakovost designa. Ključno je, da se zavedamo, da delamo za isti cilj in da skupaj sprejemamo odločitve.
Verjamem, da je moja dolžnost, da zagovarjam interese uporabnika. Gledano v širšem kontekstu, tako naročnik kot mi si prizadevamo ustvariti pozitivno uporabniško izkušnjo.
Od kje črpaš inspiracijo?
Za inspiracijo redno spremljam trende na spletnih mestih, kot je Awwwards. Poleg tega mi veliko navdiha v načinu razmišljanja dajeta podjetji Apple in Tesla, obenem pa pozorno spremljam dosežke podjetij kot sta Space X in Boston Dynamics. Ponujata mi vpogled v to, kaj bi lahko tehnologija omogočala v bližnji prihodnosti.
Kakšen razvoj v digitalnem designu vidiš v prihodnosti?
V prihodnosti pričakujem, da bo digitalno oblikovanje še močneje poudarjalo uporabniško izkušnjo in interaktivnost. Z napredkom tehnologij, kot je umetna inteligenca, se bomo premikali proti bolj personaliziranim in prilagojenim rešitvam, ki bodo osredotočene na posameznega uporabnika. Pričakujem tudi večjo integracijo med različnimi napravami in platformami, kar bo zahtevalo izboljšano koordinacijo v oblikovanju. Po mojem mnenju se bo digitalno oblikovanje še naprej razvijalo v smeri bolj naprednih, inovativnih in uporabniku prijaznih rešitev.